26.7.16

Kommentaarid, kapsas ja kilu.

Kommentaaridest kirjutan seetõttu, et mõned inimesed on kurtnud, justkui oleks mu blogipostituste kommenteerimine liiga keeruline. Mina ise seda lihtsamaks muuta ei saa ja neile, kes on nö registreerunud blogikülalised, ilmselt ka midagi rasket pole.
Neile, kes ei ole registreerunud ja on lihtsalt külalised, lisan siia pisikese pildirea ja ühele pildile mahutatuna on see näha ka mu blogi esilehel paremas ülanurgas.







kokkuvõtvalt:

*******
Ja et on suvi ... ja et on laiskus ... ja et tahaks süüa teha väga vähese vaevaga ... ning isegi söök võiks olla kerge, et ei peaks väga ohtralt närimisele energiat kulutama ... siis väga heaks valikuks on minu arvates lillkapsas!


****
Kiludega on lugu niisugune, et on inimesi, kellele nad meeldivad ja on neid, kellele ei meeldi.
Kellele kilu (või üldse kala) ei meeldi, nendega on asi selge.
On ka neid, kellele meeldib süüa, aga mitte puhastada ja on neid, kellele meeldib süüa ja hea ampsu nimel on nõus ka natuke pingutama ja kilud ära puhastama.
Minule kala meeldib! Peaaegu igasuguse töötluse järgselt: kalasupp, keedukala, grillitud kala, praekala, suitsukala, vürtsikala, soolakala .. Vähemal määral ehk olen huvitatud kuivatatud kalast ja üldsegi mitte noist imelikest haisu- ja mädandatud kaladest.
Aga mul on pisike kiiks ikka ka küljes - ehkki ma olen nõus üldiselt kala sööma ka magustoiduna, on vahel hetki, mil kõht on nö silmini täis ja kalasabakenegi enam hammaste taha ei mahu. See aga ei ole üldse takistuseks kala puhastamisele.
Juba siis, kui olin alles üsna laps, kuid mu kätte juba usaldati nuga, tundsin erilist naudingut kalade rookimisest. Ükskõik, millise perepeo (koosviibimise) ettevalmistamisel olin alati see, kes vabatahtlikult siirdus puhastama heeringaid, vürtsikilusid, suitsukalu jms.
Paljud ehk ei suuda mõista, kuidas saab kala puhastamist nautida. Ega ma isegi päriselt ei oska seda seletada, aga kui mul parasjagu ei ole enda tehtud vürtsikilu, siis lähen ja ostan poest just puhastamata e karbi Tallinna kilusid või rookimata heeringat. Jah on ju saada puhastatud ja fileeritud kala, aga siis jääb vaid tuim söömine ja minu jaoks jääb nö positiivne lisaelamus saamata.
Nii on lood kaladega ja täna sain ma igatahes oma naudingu kätte:


*****

Tegelikult on mul veel päris mitu "kiiksu", aga ega ma kõike välja ka ei räägi!

****************************

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar