25.10.20

Vahel on tore, vahel mitte nii tore..

 17. oktoobril oli hõimupäev.


Ilmastik on oktoobrikuule üsnagi omane ja natuke ehk soojemgi, aga maailmas ei ole midagi absoluutselt püsivat. Kuna ka planeet Maa ning muud taevakehad tiirlevad-pöörlevad-muudavad asendit, on loomulik, et ilmastik ja kliimagi muutuvad. Inimesel on selles osas tõenäoliselt nii väike osa, et kui looduslikud protsessid võtavad nõuks, "lükatakse need tüütult sebivad tegelased lihtsalt üle maailma serva universumisse tolmuks"!
Seega, tundkem rõõmu olemisest ja imetlegem seda, mida meile pakutakse!






See on tõesti ütlemata tore...

Aga see, mida ma ühelt reklaamlehelt lugesin, pani küll nukraid mõtteid heietama. Meie taasiseseisvunud riik on üsna noor veel, aga igasugused organid ja organisatsioonid, kes justkui peaksid kaitsma me kultuuri ja keelt, on oma tööd teinud lohakalt või pole seda teinud üldse. ... ja selle töö mittetegemise eest veel ka palka ning ehk preemiatki saanud!
Kuis muidu oleks võimalik, et nii kirjutavas kui ka rääkivas meedias tegutsevad inimesed, kes kas oskamatusest või pahatahtlikkusest väänavad sõnade tähendusi ning nt reklaamideski kasutatakse nö värdsõnu, toortõlkeid ja suisa selliseid kombinatsioone, millest nö slängivõõral inimesel on väga raske aru saada!
Mäletan, et kunagi sai imetletud Saksa riigitelevisiooni, kuna seal oli üks nn riiklik kanal, kus räägiti ainult grammatiliselt puhtas kirjakeeles. On ju neilgi palju murrakuid ja kõik põlvkonnad ning kildkonnad kasutavad slängi, aga oli lausa selline riigipoolne nõue riigitelevisioonile!
Meil on palju väikesem riik, kuid mingeid reegleid pole riigimeediale kehtestatud... Miks?
Mina ei ole kahjuks keegi selles süsteemis ja jääb vaid kurvalt ohata ja kaasa tunda tänastele õpetajatele, sest lausa ÕS ja EKI tasemel on murtud ja sandistatud meie kauni keele keelereegleid.
Nojah, aga mõtteid sellele rajale suunas:


Kogu selle uurimise tulemusena sain vähemalt teada, et see roog pole meie perele - lihtsalt osa koostisest ei ole meie maitsemeeltele kohased.
Eks me oleme ju nn "vana-kooli-inimesed" ka ja maitsemeeled on kujunenud elu jooksul teistsugusteks.
Meelsamini mekime neid toite:




***
Oh-jah, üks kummaline lugu ka..... Ma ei ole Postrossinguga aktiivselt tegelenud juba lausa mitu aastat ja nüüd äkitsi saabus mulle kaart (kenasti selle aasta oktoobrikuu dateeringuga). Seoses sellega tekkis mitu küsimust: 
1)kuidas on minu andmed kellelegi jagatud, kui ma ei ole ise aktiivne? 
2)kas see ikka on mingi tehniline eksitus või hoopis tahtlik leke? ....
Igatahes, ehkki mulle meeldivad paberkaardid ja kuigi ma olen olnud ka rõõmsalt selles kaardivahetajate seltskonnas, ei meeldi mulle ootamatud ja poliitiliselt laetud "üllatused". Olenemata sellest, millised on või ei ole minu enda poliitilised seisukohad või arvamused, ei lähe mina neid teistele kaasinimestele "pähe määrima" ja eeldan, et ka minult ei nõuta kellegi armastamist lihtsalt selle pärast, et keegi teine teda armsaks peab!


***********************

Lõpetan siiski helgemate mõtetega.
Enam ei ole aasta lõpuni palju aega jäänud ... juba keerame kelladki talveajale... juba mõtleme jõuluajast ja usinamad valmistavad kinke ning kaunistavad kodusidki ...
Mina aga piilusin ka juba uude aastasse:


*********************************************************

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar