12.5.15

Juust.

Vot on mul üks tore FB sõber. Nimi on Džiugas ja toimetab ning tegutseb Leedus, Telšiais.
Mõni aeg tagasi küsis Ta, kuidas kasutan juustu ... no sellist kõvemat ja hästi riivitavat juustu. Muidugi ma vastasin. Ma olen tõesti juustu armastanud juba üsna varajasest east ning oma reisidelt (nii väheke, kui mul neid olnud on), olen ikka alati kasvõi killukese juustu kaasa toonud.
Ja täna saabus kuller mu ukse taha.
Allkirja vastu sain kullerilt paki.
 
 
Uhke, eks! Aga selles pakis ei olnud siiski mitte õlled.
Pakki avades :
 
 
 
 
 



 
Ja paki sisu kogu ilus ja armsuses:
 

 
Jahahh, aga retseptiraamat on leedukeelne. Peab vist natuke rohkem enda harimisele hakkama tähelepanu pöörama. No ei saa ju ometi nõnda edasi kesta, et sõprade ja sõbralike naabrite keelest sõnagi aru ei saa!
 

Võtsin siis esimeseks "proovikiviks" ühe lihtsama retsepti ja tõlkes kõlab see nii:
 
Omlett singi ja kõvajuustuga.
 
3 muna
Kimbuke kevadsibulat
50 g Džiugas´e  juustu
4 viilu kalkunisinki
30 g võid
Tilgake oliiviõli
Soola
Pipart
Munad vahustada kausis, lisada hakitud roheline sibul ning maitsestada soola ja pipraga.
Kuumutada pann ja sulatada sellel või, lisada veidi toiduõli. Vähendada kuumust ja valada pannile munasegu.
Küpsetada madalal kuumusel kuni muna hakkab kalgenduma. Siis puistada peale riivjuust ja küpsetada omlett valmis.
Asetada poolele omletile sink ja keerata omleti teine pool singile peale nii, et sink jääks justkui “taskusse”.
Serveerida kohe rohelise salati ja pealepuistatud riivjuustuga.
Džiugas.
 
*****
 
Juustu armastan ma jätkuvalt ja Džiugas on väärt armastust!
 

*************************************

1 kommentaar:

  1. Oi kui meeldiv üllatus sind "tabas" . Ma ei tea aga mulle pole kunagi juust maitsenud ,võib olla sellepärast et meil lapsepõlvekodus juustu keegi ei söönud ei harjunudki seda sööma , pärast kui pere loodud siis seal ka keegi eriti juustu ei soovinud .. ja nüüd oi üllatust, eelmine aasta maitsesin korra piparkoogi peal sinihallitusjuustu ja oli nii eriline . Aga olen teinud vanuritele soojasid võileibu juustukattega .. maitses küll ... Kindlasti oli sul hea Leedu juust !

    VastaKustuta