7.7.18

Väike reisike naabrite juurde

Kõik sai alguse sellest, et … abikaasale tuli tõeliselt soodus pakkumine.
Ja meie, vägagi mõjutatavad, ei saanud kohe kuidagi loobuda … viietärni hotellist ja puhastatud ning soojendatud mereveega basseinist. On täitsa ime, et mul ikka nahk veel ihu küljest lahti ei ligunenud! Ja soolakoopas lasksime kopsudele ning hingamisteedele ka puhastusprotseduuri teha. Mõnus!

Siiski tegime ka mõned väikesed jalutuskäigud. Külastasime Jurmala Botaanikaaeda, käisime Jurmala Linnamuuseumis näitusi kaemas ja lonkisime rannapromenaadil.

Meres oli vesi ikka liiga jahe ja vaid mõned väga julged käisid vees end jahutamas. Ka lainetust oli liialt palju selleks, et mõnusalt supelda/ujuda oleks saanud. Meie siis mõnulesime basseinis ja lasksime kaskaadidel endi ihuliikmetele ja selgadele massaaži teha.
No ja oli veel üks imeline maaligalerii, mida külastasime. Seal on esindatud maalid, mis olenevalt valgusest muudavad ilmet ja sisu. No näiteks nii:

****************

Tagasiteel koju lipsasime läbi ka Riiast.

Ja Vermanise pargis auväärsel kohal asub skulptuur Läti poeedile Janis Rainisele.

Janis Rainis (11.09.1865 – 12.09.1929) oli läti luuletaja, näitekirjanik, tõlkija ja poliitik. Tema tuntumad teosed on "Uguns un nakts" ning "Indulis un Ārija", tema sulest pärineb kõrgelt hinnatud Goethe "Fausti" tõlge.
Võib öelda, et poeet J.Rainis on Lätile sama olulised kui J.W.Goethe Saksamaale või W.Shakespeare Inglismaale.
Nojah, ja kui juba Riias olla, siis ei saa ju ometi jätta turul käimata.
Vaid üks pilt …

************************
Juba kodumaale tagasi jõudnuna suundusime veel Peipsi veerele, et käia ära Juhan Liivi muuseumis ja üksiti kaeda ka näitust nn kemmergukultuurist.

Sealtsamast Peipsi veerest õnnestus varustada end värske kurgi, tilli, küüslaugu ja mustsõstralehtedega … nõnda siis on järgmine tegevus teada. Ja rõõmu kasvatas veel suitsurääbis, mmmmm…..
Ja murelid, kirsid ning ploomid tahavad ka endid talviseks maiuseks vormistada.